Roadtrip

Okej...puh, då va man framme i grekland. Startade från Sverige måndagmorgon den 17:e. Vi körde genom hela Tyskland(sov i Ingolstadt en natt), fortsatte genom brennerpasset ner till Venedig, Italy=)) 

När vi kom till Venedig va vi aptrötta och alla hotell var svindyra så vi kände oss lite uppgivna och va beredda på att sova i bilen. Vi satte oss på en liten uteservering och drack en öl (för att tänka lite klarare =P) vid en mysig kanal och ,hör och häpna, ser då ett litet hostel som visar sig vara ganska billigt=) Det klippte vi=)!!
 Det va ju kanske inte världen kvalite på rummet men det bryr man sig inte om när man är riktigt riktigt trött. Efter dusch och uppfräschning stack vi ut bland de små gatorna vid kanalerna och kände doften från mat av det italienska köket, ljuvligt=). Vi tog oss åter en öl på ett torg, det va gott, och sen käka vi på nåt hak. 
MEN...på vägen hem tar vi fel väg och irrar runt denna jävla labyrintstad med massa återvändsgränder och mög. Alla vi frågade fattade ju typ ingen engelska och förklarade fel väg. En sträcka som skullle tagit oss 5-10 min tog istället 1,5 timme och jag va så jäkla kissinödig och förbannad på Fotis för att all va ju hans fel haha!!
Till sist hittade vi hem och sov som stockar.

 Kl 14 nästa dag gick båten till Grekland. CP-varmt för det första och jag fick inte följa med Fotis i bilen när vi körde in i färjan så jag fick gå ombord alone i förväg, typ 1 miljon människor på båten, HUR SKA VI HITTA VARANDRA liksom tänkte jag. Jag är lite av en räddhare ibland i vissa situationer. Så jag satte mig på däck där det va ungefär 120 grader celsius och föreställde mig hur jag skulle klara mig helt själv en 24-timmars båtresa...jag skickade hysteriskt många sms till Fotis haha, gick ej att ringa. 
Givetvis 5-10 min senare kommer F, tror ni jag va lättad då elle=)?! Och lite dumförklarad hihi

Anyway....Dryg båtresa som in i heelskota, va framme i grekland nästa dag kl 12 och då skulle vi köra 6,5 h till...aahh, snacka om energikrävande, inte en blund hade vi sovit då på båten heller.

Nu e vi framme iaf=)
Här åker vi genom brennerpasset

Brennerpasset

Fotis nekar mig blommor i Venedig

På en bro i Venedig, trötta o jävliga, beredda på att sova i bilen


utsikt från uteservering=)


Läser på båten, väldigt obekvämt!
f på båten
såhär försökte vi sova på båten(gick sådär)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0