4 h

Vaknade kl 04.00 imorse av att jag var kissnödig. Det var nog f.ö 157:e gången jag var uppe just för det ändamålet...anyways, efter den här lilla pausen började vår dansanta bebbe kuta runt i magen som aldrig förr vilket resulterade i nonsleeping mode för mig. Jag satte mig vid datorn, kollade true blood, massa mammabloggar som jag är helt besatt av nuförtiden, surfade runt på sidor som berättar vad man ska införskaffa sig innan knytet kommer ut. Jag satt från 04-10 på morgonkvisten och nästan hela tiden gymnastiserade han därinne, kul med en så aktiv unge i magen, värre när han börjar gå. Kissepauserna är lite jobbiga, kissar heeeeeela tiden, hjälper inte att man måste dricka massa vatten i det här varma klimatet heller.
Jag är förresten lite orolig, är detta ett dåligt tecken? Idag åt vi lunch hos svärföräldrarna som hade besök av sin kusin och hennes barnbarn på 1,5 år, ja, han va väl gullig och så men jag kände liksom INGA moderskänslor alls! Är det nåt fel? Jag kanske blir sån som stöter ifrån sig sitt barn...usch, peppar peppar!! Min ursäkt är att det va 100 grader i lghtn och jag hade magknip OCH att jag bara sovit 4 timmar. En dålig dag helt enkelt men det kan man ju inte skylla på sen. Aaaah, yrhöna, nu ska jag sluta skriva.

Kommentarer
Postat av: nettan

Heeej!

Jo dig kommer jag ihåg! Det finns en del folk på Carlings som jag har förträngt dock.... eh. Vad kul att du ska ha bebis. det e heeeeelt underbart. Och det låter kanske skitknepigt att jag säger det, av alla, bara sådär, men förlossningen är verkligen överhäftig! Sen bara när man ligger där med sitt lilla barn i famnen så fattar man ingenting. Hoppas du mår bra och inte har det allt för jobbigt. är det något du undrar eller är nyfiken på så bara fråga. kul om man kanhjälpa till. Även om man kanske inte har stenkoll på allt. Lycka till!

Kram

2010-08-29 @ 22:11:28
URL: http://www.beingniddan.blogspot.com
Postat av: Anna Horsner

nej för fan, andras barn har inget som helst att göra med dig och liten du har i magen. Du kan vara mamma till 10 st utan att ens känna ett smack när du ser andra barn! jag undviker andras barn - även släktingars!! de ska helst inte komma och klättra på mig och sagel och dyl är inte min grej what so ever när det kommer till andras småttingar. Men det betyder inte ett dugg att du inte kommer att bli en bra mamma och få mammakänslor när din liten kommer=)

2010-08-30 @ 12:59:08
Postat av: Helén

När du får upp ditt barn på bröstet efter han kommit ut, då lovar jag dig att du känner moderskänslor.

2010-08-30 @ 21:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0