raderad

Gårdagen är raderad från mitt minne. Usch vilken pissig dag! Måste va värmen som påverkar mig så jäkla negativt asså. Yr, illamående och grinig som fan, längtar tills vi ska åka till svala Sverige. Tack ni som kommenterar så fint, jag blir varm i hjärtat. En eloge till min fina sambo som får mig och skratta och tar hand om mig när allt känns skit och mögigt, jag älskar dig underbara man! Alla mina fina vänner hemma i Sverige, aj lav jo så mycket, längtar efter er!!!!
Nästa vecka packar vi ihop vårt hem och flyttar in t svärföräldrarna den sista tiden i Nafplio, känns lite vemodigt måste jag erkänna, har hänt en del spännande drama i den här lägenheten=) Nu ska jag hotta mig själv i säng och läsa lite preggebok=)) Behöver tips på var man kan köpa typ  "mitt första år"  böcker, där man kan skriva till sin bebis och sätta in bilder m.m, det vill jag gärna införskaffa.
Godnatten!!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Hej igen!



Är lite smått övertrött så hoppas du har förståelse om mitt svar låter lite flumigt... :) Men iallafall, min amning funkar skitbra. Vi fick ett tips på patienthotellet innan vi åkte hem och det var att charlies läppar skulle va formade som kalle anka när hon åt. För att få henne att ta det rätta grepet om tutten så skulle man dra lite i mungipan på henne när hon fått tag om tutten. Jag fick göra det kanske dem två första veckorna, sen fattade hon själv hur hon skulle göra. Jag har inte en enda gång haft ont i tuttarna varken under tiden hon ätit eller efteråt. Heller inga sår. Tack vare att jag fick "kalle Anka" tipset. I början gjorde det bara hysteriskt ont när mjölken "rann till" i tutten när hon hade tagit några sugtag. Men den smärtan försvann åxå efter ett tag.



En bra bebisbok som är kul att fylla i som jag har köpt heter "bästa boken om mig, inte så lite kaxig" Lite roligare och tuffare än dem här prinsessböckerna som är så söta så man får hål i tänderna. haha



Grejer vi köpte innan charlie föddes var inte så många... men vi laddade upp med blöjor och våtservetter. Sånt som faktiskt kostar en del. Så börja kolla redan nu när ni kommer hem till sverige, efter extrapriser på sånt. Kan va skönt åxå att ha ett lager hemma och slippa tänka på det dem första två veckorna. Köp även amningsinlägg till dig. Tuttarna läcker mjölk i tid och otid när du väl börjat amma. Finns på apoteket. Köp även en temp som du kan ha till bebisen. och idominsalva om bebisen skulle få röd stjärt. Köp inte heller förmycket kläder i den minsta storleken. Allt sånt här kanske du redan har hört?



En annan kul grej jag tycker du ska göra är att ha en babyshower. Det hade vi. Och det var skitskoj. Ett bra tillfälle att träffa alla sina vänner innan bebisens ankomst och att få bli lite uppassad. Plus att man får fina presenter till bebisen. ( även om det inte är syftet enbart såklart... hehehe) Tänk bara på att inte göra det för avvancerat så du är helt slut när det väl är "fest". Vill du ha tips på lekar och grejer att göra på babyshowern sp hojjta till. ::):)



Tycker åxå att du ska ta och gipsa magen. Man kan spraya den i något fräsig färg och hänga i barnrummet sen. Gipsa dock magen och brösten. Snurra in dig i plastfolie först bara. Gips kan du köpa på apoteket. 6 rullar för 109kr tror jag det är. Köp det inte på panduro. Sviiiindyrt.

Och känner dunågon som är duktig på att fotografera så ta gravidfoton. Skoj att ha. Helt enkelt.



ja som du ser. flum flum flum. Nu ska jag gå och sova iaf. Skrik till igen om du vill veta något annat!



när är du beräknad till förresten? :)

Tjo Hopp och kram.



...ooooo en sak till jag kom på. Köp amningsbh:ar på apoteket. dem finns i svart, vit och beige. För 99 kr. Inte så jättesexiga, men gudomligt skönt att ha i början när tuttarna är stora och ömma. Och funkar skitbra att sova i. Man måste nämligen sova i en sång bh och med amningsinlägg, annars har man mjölk i hela sängen när man vaknar. ja sjujeda mig vad mycket man ska tänka på. Jag kommer garanterat tipsa om mer, även om du vill eller inte. haha



hej hopp igen. :)

2010-08-30 @ 23:59:43
URL: http://www.beingniddan.blogspot.com
Postat av: Nettan

vad är sång bh? eh... ja... jag menar SÅN bh. haha

2010-08-31 @ 00:02:37
URL: http://www.beingniddan.blogspot.com
Postat av: Anna Horsner

Just nu finns det svinbilliga blöjor på CG - visserligen stl tre, men Brian är två månader nu och det är den stl han använder. Tiden går fort! Det är huggies och de är faktiskt inget fel på dem=)



Amningsbh köpte jag tvåpack på H&M.... Även amningslinne i samma stil... Annars så säger en del att man kan köpa de billigt på Ullared. Där är iaf babykläder VÄLDIGT billigt! Även sängkläder har jag förstått. Vi har fått mkt sängkläder, så vi behöver inte köpa det i första taget hehe.



Det vi köpte innan Brian kom var Babyolja, first touch lotion, zinksalva mot irriterad hud och panodil supp - mot febertoppar, även de minsta blöjorna och ett gäng våtservetter.



Små handdukar från IKEA på barnavd. är oxå en kanongrej att ha - för spottiga och kräkiga stunder=) 10 för 25 kr! Där köpte jag även de billiga kökshandukarna 1.50 kr st för sådana stunder;)



Ang fotograf.... Det kan du fixa gratis och ändå få proffsiga bilder;) Vill du veta mer så säg ifrån!



Kram, Anna

2010-08-31 @ 10:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0