Undervisa

Ikväll ska jag träffa en tjej som vill lära sig svenska. Hon flyttar till Sverige om en månad!!Hur fan lär man ut svenska till någon på en månad?! Aja, det får gå. Lite alfabet och lite vardagsfraser så blir det bra=)!!
Annars har det varit en melllow dag med sol och bad som vanligt.F är ledig idag så vi vaknade tillsammans och myste med Mio länge innan vi steg upp. Det är bara så jivvla varmt!!! Kan inte säga det tillräckligt många gånger.
Har börjat få jättemycket halsbränna, läste att det är graviditetssymptom. Men vad gör man åt det? Utan några kemiska hjälpmedel. Har provat äta youghurt och det lindrade kanske lite men nu e det igång igen. Tips?

Kommentarer
Postat av: Anna Horsner

Ramlösa fick jag höra från någon... Om nu inte losec mups passar damen;)

2010-08-16 @ 19:13:32
Postat av: Helén

Janna, tyvärr tror jag att det är omöjligt utan tabletter. Hade också stora problem under graviditeten. Provade mjölk, mariekex, ramlösa - ja allt jag fick tips om. Men det enda som hjälpte var Novalucol.

2010-08-16 @ 22:09:51
Postat av: jAnna

Tack snälla ni för tipsen=) Får väl bli apoteket då=)

2010-08-16 @ 23:47:05
Postat av: Magdalena

Vet inte om du hunnit till apoteket redan men det e ju inget som stoppar att du testar sötmandel oxå. Jag tyckte det hjälpte men jag hade inte så mycket halsbränna. Kram

2010-08-17 @ 12:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0