tillbaka...tror jag

Jag tänkte göra en lista på 10 saker jag saknar med Sverige, here we go:
1. Såklart vänner och  familj
2. Svenska matbutiker, typ Maxi=) (Här fattar man ju inte vad nånting är och har väldigt dåligt utbud på etnisk mat)
3. Svenska standarden på hus och lägenheter, vägar och renligheten runt om i samhällena
4. Alla klädes/kosmetika butiker (de har ju inga här i staden som gud glömde, inga som e up to date iaf)
5. Trafiken i Sverige! Vågar liksom inte köra här, inga trafikljus och inga regler(den som är modigast får köra först       typ) Fotgängare är inte värda mycket här inte
6. Skogen. Finns ingen skog här.
7. Svenska språket, jag vill prata svenska(trött på att prata engelska och en halvsunkig grekiska som jag innehaver)
8. Pizzorna i Sverige är mycket godare
9. Vår sköna fd säng. Nu ligger vi på nåt som kan jämföras med cement...inte alls behagligt faktiskt.
10. Min i-phone=( Kan inte använda den här
Ja, undrar hur lång tid det tar innan man faktiskt är helt 100% tillfreds med livet här i Greece. Just nu är jag verkligen inte där. Har kickat igång grekiska lektionerna iaf, så nu ska jag fasiken kunna prata med folket här om nån månad, är ju ett kliv framåt. Nästa lektion är imorg kl 20, jag e pepp som f*n!
Annars idag har jag och en kompis från österrike joggat 1 h längs havet, givetvis va vovven med oxå, asglad att få springa lös=) Duschat...smort in mig m "bus" (är så himlans blek) och nu sitter jag och väntar på F och middag som han har med sig. Det blir nån köttbit och potatis tror jag. Imorgon börjar jobb igen, vill inte men måste man så måste man. Önskar jag vann 100 milj på lotto!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0