Gomorron Måndag!

Blev inte jobb idag så jag ska dra t stranden om ett tag om Daniela lr Nadine hänger på. Nu jäklar ska det byggas på brännan, såklart smörjer jag in mig, är petnoga med det nu iom min bebis i magen. Jag har tänkt på en grej, hur varmt bir det därinne för bebisen när man solar, e det som en bubbelpool kanske...då e d ju rätt så skönt=) Läkaren har sagt att det är ok att bada och sola sålänge man e noga med att smörja in sig men det gäller ju alla, solen är STARK, var rädda om er. Ikväll är det skola...och på fredag PROV, usch vilken ångest.


Kommentarer
Postat av: Anna i Mossahus

däremot har jag fått uppläxning av andra att man inte ska gå med bar mage när man e gravid -nåt med att solen e stark och bebis inte gilla det.. suck ... och man inte ska "steka" sig vare sig man e gravid eller ej... JAG anser att så länge man gör med måtta... jag sj har inte solat denna vår, anser att man får bästa brännan av att "gå runt" ..



jag är faktiskt trött på att folk ska tycka så himla mkt! visst, lite råd och tips ligger alltid på sin plats, men när man bara får höra -gör inte si och gör inte så, inte det, inte datt - utan så och så ist då blir jag bara irriterad. Och nu får jag inte heller hålla det hemligt i heller om vi skulle åka in! jag är såååå irriterad....! Som om det skulle röra nån annan än de närmaste -resten får reda på det sen efteråt ändå.



Iaf.. Du kan aldrig göra fel -tror jag... Man känner efter bäst sj! Man ska nog bara inte tänja på gränserna.... =)

2010-06-14 @ 10:37:22
Postat av: Helén

Tydligen är det så att fostervattnet håller temperaturen på en lagom nivå, det ska alltså inte spela någon roll. Sen är det klart att sola ska man ju alltid göra med måtta :)

2010-06-14 @ 12:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0