Alltså...

...jag förstår inte hur grekerna kan va så fruktansvärda mot djur. Saknar de empati, är det brist på utbildning? För mig är detta så in i bomben jobbigt att se, gör fysiskt ont i hjärtat på mig. 2 ex: I en lägenhetsbyggnad nära vårt hus har någon bestämt sig för att skaffa en valp. En supersöt liten schäfer...kan inte va mer än 8 v. Den stänger de ute på balkongen helt själv där den ylar och gråter och bara vill ha sällskap..stackars...jag hör honom/henne nu. Både igår och idag har den varit ute på balkongen och gråtit... Jag blir uppriktigt ledsen, jag vill  rädda stackars lilla valpen. Vad ska man med hund till om inte sällskap?? En hund behöver ju rastas också! Finns nog inte på kartan när det kommer till lilla schäfervalpen.
En annan historia: Nadine såg efter några vänners katter medan de åkte tillbaka till Österrike på semester, de bor granne med en gubbe som kommer från Aten och bor alltså i det är huset endast helger. Den är jävla gubben har införskaffat sig en valp som han har bunden med 0,5 m koppel utomhus, han har ingen mat ingen kärlek!!! Hur fan tänker man? Varför skaffa hund liksom?? Som tur va släppte Nadine honom lös och nu hänger han med några handra hundpolare och verkar må bra=) Där fick du gubbe!!!!!! Hoppas inte han skaffar en ny bara=(
Usch jag är så arg och ledsen!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0