ska bli mamma!

Det är så sjukt! Ibland kommer det stunder då man bara typ "Shit, ska JAG bli mamma"? Men jag känner oxå att efter varje dag som går mognar tanken och känner redan hur kroppen börjar ställa in sig på mommymode=) Overkligt dock att man lagar en lilltoll därinne, en liten människa liksom!!!
Är i vecka 12 nu och jag är lite confused om jag ska göra det här testen för downsyndrom och nackspalt, det sägs ju att risken är minimal när man är ung att barnet ska ha downsyndrom och testet innebär väl att de sticker en nål i magen och tar prov på fostervattnet?! Det vill inte jag!
För övrigt har illamåendet och kräkningarna gått över nästan helt. Nu är jag bara råtrött hela tiden och känner mig uppsvälld och tjöck. Vet inte om jag gått upp och hur mycket isf, ska till läkaren den här veckan.
Åker hem till Svedala 29:e juni och stannar t den 16:juli, ska bli KANONHÄRLIGT!!!!!!!
Med det säger jag tjillevippen

Kommentarer
Postat av: Erika

såååå kul att du kommer hem så jag kan klappa maaaagen!!!! :) men janna... lagar en lilltolle? hem till svedala? (ligger utanför malmö)tjillevippen? bor ni inne i de ljupaste skogarna där i grekland? eller ska jag saja greaglann:: puss

2010-05-18 @ 21:57:23
URL: http://erikabitme.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!! så kul för er=)

Önskar er all lycka med familjelivet...

Kram kram

2010-05-18 @ 23:59:59
URL: http://antches.blogg.se/
Postat av: Anna i Mossahus

aha det är denna karamellen du har låtit oss gissa smak på=P Grattis=) Visst känns det overkligt?! jag kan inte fatta att jag ska bli en mamma inom 7 veckor=s ... tiden går himlans fort! och jag tror att hemligheten bakom det är - tänk inte så mkt på det, annars kommer det säkert att gå sakta;)



när är det beräknat? =)

2010-05-19 @ 16:28:13
Postat av: Janna

Åh, har du bara 7 veckor kvar?Får önska Lycka till!! Min är beräknad den 30/11, kommer säkert på min födelsedag 8/12 =)

2010-05-19 @ 16:32:05
Postat av: Anna i Mossahus

Då blir det en skytt=P Det är ett bra tecken! Min älskling är en skytt och bebben lär bli en tvilling - som bäddat för kaos!(jag vet, jag är tvilling;P) Jag var iofs ganska lugn, men jag vet andra tvillingar som är rent ut sagt hemska=s

2010-05-19 @ 23:06:51
Postat av: Anonym

Nupp/kub test för att se om down syndrom görs först med ett ultraljud och ev blodprov på dig. Verkar allt bra så behövs inget fostervattensprov. Jag gjorde ett KUB (Ultraljud+blodprov) kostade ca 2000kr och jag är jättenöjd, dessutom så får man se de lilla underverket tidigare än Rutin UL.

http://www.emmaultraljudsklinik.se/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=62

2010-05-20 @ 16:20:50
Postat av: Linn

What the vaaaaaaa? Är det sant!! Majj gadd! Vad kul! Massa grattis till dej gumman! Puss och kram

2010-05-27 @ 00:15:20
URL: http://lantlollansblogg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vilken fin magen du fått. Grattis igen!

2010-05-31 @ 18:18:34
URL: http://safiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0